Vandens tyrinėjimai nuotoliniuose Gamtos mokyklos užsiėmimuose

Vandens tyrinėjimai nuotoliniuose Gamtos mokyklos užsiėmimuose

Bendradarbiaudami su Panevėžio gamtos mokykla, Gimnazijos antrokai ir trečiokai, lankantys gamtos būrelius paminėjo Pasaulinę vandens dieną, tyrinėdami vandenį, atlikdami eksperimentus ir juos stebėdami.
Nuotoliniu būdu vyko užsiėmimai-pamokos „Laboratorija lagamine“. Atlikdami eksperimentus, vaikai suprato, kad vanduo gali būti skystas, kietas (ledas) ir dujinis (garai), išsiaiškino ledo savybes – koks kietas bebūtų (vanduo sušalęs suskaldė stiklainį), jis labai trapus ir lengvesnis už vandenį (metant kaip mat subyrėjo).
Mokiniai kėlė hipotezes ir atlikę bandymus, suprato, kad vanduo neturi skonio, kvapo, gali būti įvairios formos (kur tik beįpiltum–tokios formos jis ir pasidarys inde, butelyje, lėkštėje). Pasirodo, kad į pilną vandens stiklinę galima įmesti keletą centų, vandens paviršius išsigaubia, o ant tokio kupolo galima paguldyti kelis centus, ir jie neskęsta, o paviršiuje plūduriuoja.
Pradinukai sužinojo įdomų faktą, kad žmogus nevalgęs gali išbūti iki 40 parų, o be vandens – tik savaitę, tad padarė išvadą, kad vanduo yra labai svarbus mūsų organizmui. Vanduo nepakeičiamas ir gyvybiškai reikalingas.
Po užsiėmimo mokiniai atliko testą apie vandens savybes, mokiniai iš tokių eksperimentų lengvai atsakė į pateiktus klausimus. Tad darome išvadas, kad mokymasis tyrinėjant suteikia maksimalias žinias.
Pradinukams visiškai aišku, kad vanduo yra vertingiausias gamtos išteklius, nes žmonėms ir gyvūnams jis yra maisto, švaros, sveikatos, energijos šaltinis. Eksperimentams taikytu vandeniu palaistėme gėlytes, juk vandenį būtina tausoti, nes šie ištekliai su laiku mažėja, o jei vandenį teršiame, tai suprantame, kad švarų vandenį išgauti labai sunku. Kaip gryninti vandenį sužinosime kituose eksperimentuose! Dėkojame Panevėžio gamtos mokyklos metodininkei Valdai Briedienei už įdomius užsiėmimus.

2-3 klasių mokytojos Loreta Valainienė ir Zita Satkauskienė


Komentarai išjungti.